home | contact | Inloggen   

Met de werkweken wordt beoogd het sociale proces vorm te geven en te ondersteunen. De werkweken vinden daarom aan het begin van het schooljaar plaats zodat het sociale proces in de klassen na de zomervakantie meteen op gang gebracht en tijdens het schooljaar verder verdiept kan worden. Het thema en de inhoud van de werkweken is afgestemd op de leeftijdsfase.

.

7e klas: voedingsleer. De leerlingen maken kennis met en ervaren het werk in en rond een biologisch dynamisch boerenbedrijf.

8e klas: bosbouw. De leerlingen maken kennis met de zorg om het bos (planten, rooien en houthakken).

9e klas: wandelweek. De leerlingen ervaren in de Ardennen hun (fysieke) grenzen tijdens het klimmen en dalen van overnachting naar overnachting.

10e klas: dienstverlening en sociaal bewustzijn. De leerlingen verrichten werk in instellingen voor lichamelijk en verstandelijk gehandicapten verspreid over Nederland. Zij  leren te werken ten behoeve van een ander.

11e klas: de weg naar binnen. Tijdens een week in Zeeland wordt op kunstzinnige manier individueel gewerkt aan deze weg, om vervolgens met elkaar over het werk in gesprek te komen.

12e klas: kunstreis. De weg naar het individu. De leerlingen maken een tiendaagse culturele reis naar Barcelona ter ondersteuning van het atelier en hun eindwerkstuk. Daarnaast wordt de periode kunstgeschiedenis over de twintigste eeuw door deze kunstreis verdiept. Er wordt naast het bezoeken van musea ook kunstzinnig gewerkt.

12 Barcelona
12 in barcelona
  Michaël College | Emerweg 31 | 4814 NA Breda | T (076) 543 18 88 | info@michaelcollege.nl | Ontwerp en realisatie SchoolMaster BV